نوآوری در تجهیزات و تکنولوژی خوراک مرغ گوشتی و تخمگذار

نوآوری در تجهیزات و تکنولوژی خوراک مرغ گوشتی و تخمگذار

نوآوری در تجهیزات و تکنولوژی خوراک مرغ گوشتی

۱. نوآوری در تولیدات

۱. از سال ۱۹۷۳ هنگام توسعه اولین نسل پلت میل جهت تولید خوراک پلت شده در چین تا سال ۱۹۹۰، ژنگ چانگ برای رفع الزامات حداقلی اکثر کارخانه‌های خوراک در چین از پلت میل تک‌کاندیشنره جهت فرآوری خوراک پلت شده استفاده می‌کرد.

۲. در سال ۱۹۹۸، ژنگ چانگ پلت میل‌هایی در مقیاس بزرگ (۲۵۰-۱۶۰ کیلو وات) و تکنولوژی برگرفته‌ از CPM آمریکا را معرفی کرد و‌ نسل دوم پلت میل و کاندیشنر جکت‌دار را توسعه داد که منجر به بهبود کیفیت خوراک مرغ گوشتی گردید.

۳. در سال ۲۰۰۵، ژنگ‌ چانگ در ساختارِ انتقال اصلی پلت میل CPM نوآوری ایجاد نموده و آن را بهبود بخشید و نسل سوم پلت میل و کاندیشنر ‌DDC (با قابلیت حرکت شفت‌ها در خلاف جهت یکدیگر) را توسعه داد که باعث ارتقا ظرفیت شد.

۴. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴، ژنگ چانگ نسل چهارم پلت میل در در ظرفیت‌های بالا ۳۵، ۴۵ و ۷۵ تن را با موفقیت توسعه داد. دستگاه کاندیشنر مجهز به نازل‌های بخار متعدد وکاندیشنر هایجنیک، نیازهای فنی و تجهیزات تولید خوراک مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از ۴۰ تن در هر خط را در چین و در سطح بین‌المللی برطرف ساخت.

۵. در سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۱۵ ژنگ چانگ نسل پنجم تکنولوژی خوراک مرغ گوشتی و تجهیزات کلیدی را توسعه داد و در سطح بین‌المللی در زمینه تکنولوژی تولید خوراک مرغ گوشتی به عنوان پیشرو مطرح گردید.

۲. نوآوری در تکنولوژی

۱. نسل اول/ دوم سیستم‌های تولید خوراک مرغ گوشتی: ظرفیت پائین تولید و کیفیت پائین محصولات

۲. نسل سوم/ چهارم سیستم‌های تولید خوراک مرغ گوشتی: به دنبال تلاش این شرکت جهت بهبود ظرفیت تولید خوراک مرغ گوشتی، این شرکت دست به نوآوری هایی در تکنولوژی ساخت زد . همچون بهبود فرایند کاندیشن شدن ( پخت) مواد با استفاده از کاندیشنر های دوتایی، هایژنایزر و افزایش درصد تراکم دای جهت بهبود سختی ذرات و کاهش میزان پودر شدن مواد

۳. نسل پنجم سیستم تولید خوراک مرغ گوشتی: در این نسل از سیستم تولید خوراک برخلاف تکنولوژی های سنتی در فرایند کاندیشن شدن مواد (پخت مواد) تغییراتی حاصل شد . از جمله استفاده هوشمندانه از سیتسم کنترل درجه حرارت، سیستم کنترل میزان رطوبت و فرایند ژلاتینه شدن مناسب و همچنین قابلیت کنترل زمان پخت ( 3 تا 10 دقیقه) و درجه حرارت آن (75-95 درجه سانتیگراد)، ظرفیت پلت کردن مواد در مقایسه با روش سنتی 20% افزایش یافت. سختی مواد 4 کیلوگرم و میزان پودر شدن مواد کمتر از 2% است. همچنین هزینه فرمولاسیون 5% کاهش یافته است

هر چهار شاخص فنی و‌ کلیدی فوق به طور همزمان قابل دست‌یابی هستند که به شرکت‌های فعال در زمینه خوراک کمک می‌کند و مشکلات موجود در صنعت را به طور کامل حل می‌کند.

نوآوری در تجهیزات و تکنولوژی خوراک مرغ تخمگذار

۱. نوآوری در تولیدات

۱. ژنگ‌ چانگ تا قبل از سال ۲۰۱۰ همچون سایر کارخانه‌های خوراک در چین، از تکنولوژی تولید خوراک مرغ تخم‌گذار نسل اول خود که ترکیبی از فرآیند آسیاب کردن و میکس کردن می‌باشد، برای تولید خوراک پودری ساده مرغ تخم‌گذار استفاده می‌کرد.

۲. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، ژنگ چانگ نسل دوم تولیدات خود که شامل تکنولوژی کاندیشنر هایجنایزر و میکسر برای تولید خوراک پودری مرغ تخم‌گذار با کیفیت بالا، استریل و بهداشتی بود را توسعه داد.

۳.  از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، نسل سوم تجهیزات تولید که شامل استفاده از تکنولوژی کوتینگ(coating) می‌باشد در فرآیند تولید خوراک مرغ تخم‌گذار استفاده نمود و خوراک مش با کیفیت بالا و بهداشتی تولید نمود.

۲. نوآوری در تکنولوژی

۱. خوراک تولید شده با استفاده از تکنولوژی نسل اول حاوی باکتری‌های مضر همچون سالمونلا و ای‌کولای بود. همچنین دارای تفکیک‌پذیری زیاد، ظرفیت پایین تولید و نرخ بالای تبدیل خوراک بود.

۲. خوراک تولید شده توسط تکنولوژی نسل دوم خوراک مرغ تخم‌گذار به استرلیزه بودن مشخصی دست یافت اما همچنان تفکیک‌پذیری زیاد، ظرفیت پایین تولید و نرخ بالای تبدیل در خوراک تولید شده وجود داشت.

۳. در نسل سوم با به کارگیری تکنولوژی کوتینگ(coating) این شرکت قادر به تولید خوراک پلت شده به جای خوراک پودری شد. در این تکنولوژي میزان نابودی عوامل حساس به گرما همچون ویتامین‌ها یافت. ظرفیت بالای تولید و ضریب تبدیل کمتر خوراک از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی می‌باشد.