عوامل اصلی در ساخت یک کارخانه تولید خوراک با کیفیت

عوامل اصلی در ساخت یک کارخانه تولید خوراک با کیفیت

۱. طراحی چیدمان مناسب کارخانه

چیدمان مناسب کارخانه اولین قدم جهت رسیدن به یک‌ پروژه تولید خوراک باکیفیت است. محل قرارگیری کارخانه، حفاظت از محیط زیست، طراحی سیستم نظارت بر ایمنی، تکنولوژی فرآیند و تقسیم‌بندی کارکرد کارخانه باید در جهت برطرف کردن الزامات فرآیند تولید، سیستم اطفای حریق، حفاظت از محیط زیست و برنامه‌ریزی شهری باشد.

گازهای تولیدی حاصل از بخش‌های آسیاب کردن، خنک کردن و خشک کردن در کارخانه خوراک باید به صورت مرکزی خنک شوند و جهت دستیابی به استانداردهای انتشار گاز، توسط کربن فعال و تجزیه شیمیایی اشعه ماورا بنفش تصفیه شوند. برای از بین بردن آلودگی صوتی، باید از عایق صوتی و مصالح عایق لرزش استفاده کرده و صدا خفه‌کن در قسمت‌های داخلی و بیرونی لوله‌های فن‌ها نصب کرد. جداسازی آب باران، تولید و فاضلاب داخلی در کارخانه خوراک توسط مخازن رسوبی مناسب باید از قبل برنامه‌ریزی شود. فاضلاب از مخازن رسوبی خارج شده و سپس تخلیه می‌شود.

۲. طراحی فرآیند دقیق و باجزئیات

تیم حرفه‌ای ژنگ چانگ چیدمان دقیق و باجزئیات کارخانه، طرح تکنولوژی تولید و نمایش سه بعدی نقشه‌ها و طراحی پروژه با جزئیات را ارائه می‌دهد.

یک برنامه‌ریزی دقیق فرآیند شامل انبار، انواع مختلف مخازن خوراک، خط لجستیک، میکس کردن مواد اولیه، آسیاب کردن و پلت کردن، انبار و تحویل محصول نهایی، انبار و افزودن روغن، دیگ بخار و ترانسفورماتور، سیستم اتوماسیون برقی، شخصی‌سازی(مطابق با نیاز) جزئیات پروژه می‌باشد و کارخانه‌های ایمن، اتوماتیک، بهینه، به‌صرفه در مصرف انرژی، تمیز، سبز(آلودگی حداقلی محیط زیست) و زیبا تضمین می‌نماید.

ژنگ چانگ در تلاش است جزئیات اقدامات مقاوم‌سازی در برابر سایش، صدا، گازهای خروجی، گرد و غبار، انفجار و همچنین جابه‌جایی تجهیزات و عملیات نیروی انسانی را به بهترین حالت برساند.

۳. کنترل دقیق WBS در ساخت پروژه

ژنگ چانگ در جهت حداقل کردن میزان ضایعات و بهبود کیفیت تولید، سعی در کنترل هر بخش، تجهیزات و قطعات یدکی دارد.

هنگام کنترل و مدیریت فرآیند مهندسی خوراک ژنگ چانگ، ۲۵۵ نقطه اصلی(گره) وجود دارد تا کاملا پیشرفت، ایمنی و کیفیت ساخت را کنترل کند.

از هر پروژه می‌توان یک مقایسه جانبی به دست آورد که به صورت خودکار نرخ پیشرفت پروژه را نشان می‌دهد و داده‌های شهودی در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

۴. سیستم کنترل کیفیت مطابق با استانداردهای بین‌المللی

ژنگ چانگ از نرم‌افزار پیشرفته در طراحی ماژولار و پارامتری، مدل نمایشگر سه بعدی و سیستم کنترل کیفیت استفاده می‌کند که به صورت اتوماتیک نقشه‌های پروژه، بخش‌ها و قطعات پیش ساخته غیراستاندارد پروژه را تولید می‌کند.

سیستم کنترل کیفیت ژنگ چانگ کیفیت پروژه‌ها را به حداکثر می‌رساند. ۸۶ دسته اصلی و ۴۵۰ قطعه پیش ساخته با ماژول‌های استاندارسازی شده سه بعدی برای از بین بردن خطاها، کاهش پسماندها، عملکرد و نگهداری راحت‌تر طراحی شده‌اند.

پروژه‌هایی با قطعات پیش‌ساخته،‌ زمان کوتاه‌تر نصب و کیفیت بالاتر هنگام مونتاژ در محل را تضمین می‌کند.

۵. نوآوری بیشتر برای کارخانه هوشمند

نوآوری در جهت داشتن کارخانه هوشمند توسعه فرآیند تولید خوراک را تسریع می‌کند. ژنگ چانگ سیستم تدارکات هوشمند، انبار، تولید، مدیریت کیفیت و غیره و همچنین خدمات عملیاتی و ‌مدیریتی عالی بر این اساس را فراهم می‌کند.

جهت دریافت مواد اولیه از تخلیه هیدرولیکی فاقد گرد و غبار، دستگاه باز نمودن بسته‌بندی به صورت اتوماتیک و انتقال با فشار مواد پودری استفاده می‌شود. بخش آسیاب کردن شامل عملیات اتوماتیک همچون حذف سنگ و فلز، یافتن الک شکسته، تعویض بدون توقف الک، اندازه‌گیری دمای یاتاقان و نظارت بر لرزش می‌باشد. از ترازوهای توزین با دقت بالا در فرآیند مخلوط نمودن مواد(میکس کردن) استفاده می‌شود. اضافه کردن خودکار روغن، تنظیم شکاف رولر در قسمت پلت کردن، تنظیم خودکار رطوبت و همچنین دفع پسماندها در قسمت خنک کننده مهیا هستند.

۶. تجهیزات باثبات و قابل اطمینان

از اولین دستگاه پلت میل در مراحل اولیه تا بزرگ‌ترین پلت میل مدل 1208(75t/h) در چین، از مالکیت سهام کارخانه پلت‌سازی شرکت آمریکایی CPM در چین در سال ۱۹۹۸ تا نوآوری جامع و بهبود در هسته تکنولوژی پلت میل CPM، ژنگ چانگ کامل‌ترین و باثبات‌ترین سری پلت میل را در کل صنعت ساخته است.

همچنین موفق به ثبت انحصاری چند‌ تکنولوژی آسیاب شده ‌است که در میان آنها تکنولوژی چند حفره ‌ای می‌تواند کارآیی فرآیند آسیاب کردن را ۳۰٪ افزایش دهد. با انتقال روان و هموار، فرآیند اسپری نمودن دقیق، سرعت بالاتر میکس کردن و میزان اتلاف انرژی کمتر، در حال حاضر میکسر دبل شفت ژنگ چانگ انتخاب شرکت‌های شناخته‌شده در سراسر جهان است.